Isnin, 9 November 2009

Saat Itu

hatiku sayu,
mengapa?
entah.
bilik itu cukup dingin,
hingga aku terketar kesejukan.
aku tak punya ilham,
apa yang sedang aku lakukan,
di bilik sejuk ini.
lebih lima kali juga,
mulutku terkuak besar,
persis sang badak.
di hadapanku,
ada helaian kertas,
juga batang-batang pen,
aneka warnanya,
biru, putih, ungu hitam dan jingga.
aku masih keliru dengan perbuatanku.
sambil itu mencari jalan,
mennyelesaikan masalah,
yang bila cukup masa,
selesai.
kadang-kadang batang pen yang aku pegang itu,
dibaling dan kadang aku pungut kembali.
masa sudah ahmpir tamat,
yang cuma aku mampu,
lakukan apa yang aku tahu,
dan bila masa itu sampai,
aku hany pasrah dan berdoa,
kelakuanku itu benar,
dan ganjarannya besar.

Was being created when i was taking my Internet Programming Final. To my beloved lecturer, Sir Azmi Aminordin, i'm so sorry for not doing it right because ASP is kind of hard for me.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut