Khamis, 26 Julai 2012

Tolong.

hari kedua menjalani latihan industri. rasa macam dah dua tahun. seorang. tak ada kawan. rasa putus asa kuat sangat. tak ada teman bercerita apatah lagi bertanya. terpaksa juga gagahkan diri tanya orang sebelah sebelah walaupun malu. mana tak, semua LELAKI! malunya. ada juga perempuan tapi berapa ramai sangatlah. duduk semua jauh jauh. hurm. petang sebelum balik. pukul 5. Carrie (kalau betul ini nama dia dan begitu ejaannya) datang ke meja. "Aina, u tak sejuk ke duduk sini? Saya lalu sini pun sejuk. U mau pindah tak?" aku jawab mana mana pun boleh. "Aiyaaa, u ni yang mana satu. dushhhh!" dan kemudian aku berkeputusan untuk pindah. memang tempat baru jauhhhhhhhhhh tak sejuk dari tempat lama. cumaaaa... ah. biar aku habiskan cerita. "Saya panggil 2 orang handsome boy tolong u angkat ya," kata Carrie lagi. nampak ada 2 orang jejaka Cina sedang mengemas meja yang bakal aku duduk. tiba tiba datang seorang jejaka Melayu datang. ouh. "Nak pindah eh? Save dulu kerja tu. lepas tu shut down. Nanti saya angkat," hoi, gembiranya hati melonjak sama Tuhan saja yang tahu. comel. detik hati aku sikit gatal. dia bantu. sepanjang masa membantu dia senyum. jelas nampak lesung pipi sebelah kiri. aku punya sebelah kanan. ouh. adakah? ah. jangan nak fikir panjang. nanti kecewa. diri sendiri yang merana. padan muka. jangan berharapan. mungkin dia lakukan yang sama pada orang lain.  tapi harini rasa macam dia pandang pandang aku. hahahahaha. okbai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut