Sabtu, 27 November 2010

Aku Gian.

kau tak payah fikir macam-macam. baca dulu cerita aku. baru kau tahu aku gian apa. dadah? aku makan ubat batuk pun jarang. nak suruh aku hisap ganja? lupakan saja impian murnimu itu. dalam mimpi mungkin kau boleh cuba. tapi bukan realiti. aku dah berubah sedikit. jadi aku yang dulu. aku terberubah jadi geli-geli sekejap. entah. mungkin pembimbing rakan sebaya agaknya. maksud aku, pengaruh rakan sebaya. dah lama aku nak tulis cerita gila sebegini. terasa rindu pada kawan-kawan tampoi yang pernah sama-sama kita berjuang memperjuangkan aiskrim milo yang mak jan diva jual di bawah blok. sudah. aku terlalu jauh menyimpang. sekarang aku tak boleh berhenti menulis. menulis cerita yang pada aku gila. kau tak rasa begitu? baik. kau pergi main jauh-jauh. tapi kau masih boleh jadi kawan aku. siapalah aku tanpa teman-teman. tak gitu? sepupu aku yang namanya iman sudah meraung-raung. entah apa inginnya. kau tahu apa yang budak umur setahun nak? aku pun taktahu. apa kau ingat aku ni penterjemah bahasa kanak-kanak. belum lagi. sepupu aku yang cakapnya pelat-pelat pun aku tak faham. apatah lagi yang tahunya cuma menangis dan aaaa aaaa uuuu eeee. ah, sibuk je kanak-kanak ni. dah lah. nanti saja aku sambung kerja gila aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut