Sabtu, 27 November 2010

Tak.

jujurnya. esok. aku tak teruja. manakan tidak. mak abah ada di tanah suci sedang aku terima hadiah graduasi dengan cuma adik aku saja. itupun seorang. saudara mara? ouh~ mereka ada hal yang tak dapat dielakkan. untung saja aku ada kawan-kawan. sudah berapa kali aku utarakan. pernah juga aku mencuba selatan, timur dan barat. tapi mak tetap dengan keputusannya. aku pergi. maghrib tadi aku tiba. naik ke atas tingkat 5 yang bagi mereka seksaan dunia. ceh. tingkat 5 baru. bukan 15 apatah lagi 50. shah alam yang telah aku huni mampir setahun. tadi aku turun makan. sedang aku meniti tangga dengan kadar segera, aku terlihat kotak telefon bimbit. fikiran aku, pasti untuk anaknya yang baru kenal dunia. anak-anak moden. kecil-kecil sudah pandai. jangan salah guna sudah. true love konon. aku pun belum tentu tahu makna true love tu. setakat terjemah dari inggeris ke bahasa melayu aku tahulah. haha. itu cuma tanggapan liar aku. tapi aku tak seliar tanggapan aku. aku biasa-biasa. seorang perempuan. kalau aku lelaki pun, kenapa? ah, persetankan jantina aku. kau baca sahaja cerita aku ini. tak ada masalah dengan jantina aku sekalipun aku khunsa atau buat-buat khunsa. dalam dompetku ada dua nota ringgit malaysia 50. mesti kau ingat nota cinta kan? simpan dalam henpon sudah. dunia moden. itupun kalau ada. lagi seronok kalau nota cinta abang m bagi. bagi kredit percuma. sungguh aku teruja menambah nilai. haha. tapi nota ringgit malaysia 50 itu bukan aku yang punya. acu yang punya. buat beli baju T universiti tempat aku belajar. kau nak tahu kat mana? pandai-pandailah kau cari. tak kuasa mak nak cerita. satunya-satunya wang yang aku ada. keping 50sen. tambah lagi satu keping beli air tin. sedap juga hilangkan dahaga. ya, dahaga. ada orang benci perkataan dahaga. haha. masalah mental agaknya. ouh~ jangan terasa. terlalu panjang coretan aku. nanti kau taknak baca. nanti aku sambung lagi cerita gila aku. babai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut