Rabu, 16 Februari 2011

Cerita Drama Korea.

baru tadi aku sedar yang aku masih ada beberapa rancangan kebanyakan korea yang belum aku tonton. aku ambil cakera keras luaran aku yang ada di bilik suffiah. aku lihat-lihat. ouh, Lelaki Berlari. aku mainkan. sambil makan biskut ritz cicah vico yang aku beli semalam dengan harga lapan belas ringgit Malaysia. tiba-tiba ada satu ayat yang pengacara rancangan itu sebut yang buat aku terfikir. pembalikan drama atau dalam bahasa pangkor lautnya drama reversal. mungkin. mungkin kisah aku macam tu. atau itu cuma aku yang berharap. haha. sejak dua menjak ni, aku tak keruan. kenapa? susah juga mahu terangkan itu. tapi jujurnya aku berharap itu. macam drama korea. suka. tak suka. akhirnya. penamat yang gembira. taktahu dengan yang mana satu. atau mungkin dengan yang akan datang. mungkin. segalanya mungkin. semua orang boleh bercerita dengan kemungkinan. tapi jadikan realiti. bukan tak mampu cuma tidak percaya diri sendiri juga Tuhan yang dipanjatkan doa. kalau kita percaya, Tuhan aturkan caturan hidup yang lebih baik. aku pun kadang-kadang terlupa. tapi bila kita ingat Tuhan, kita akan lebih tenang. cara cakap macam jiwa kacau. memang. tapi hari ini, aku kembali. kembali kepada diri sendiri. kembali mencintai-Nya yang jujurnya aku hamba hina ini telah lupa. sekian. babai.

p/s: jangan jadi macam aku. haih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut