Selasa, 7 Disember 2010

Kahwin.

bila sebut pasal kahwin. pasti ramai yang teruja. tapi jujurnya aku belum rasa yang sama. lantak kau lah nak kata aku apa. kau tak kenal aku sangat pun. sedang aku pun belum kenal dengan diri aku. belum tahu apa yang sebenarnya aku mahu. ya, ada beberapa kenalan aku yang sudah atau mahu berumahtangga musim cuti sekolah ini. tahniah. dah sampai jodoh mereka. tapi aku yakin mereka orang yang matang. sudah mampu memikul tanggungjawab baru dalam hidup. bukanlah nak kata aku tak matang. tapi tak sangat lah. haha. kawan-kawan aku malah tak percaya aku boleh masak. ciskek. boleh lah sikit-sikit. tak adalah hebat. kalau ada resipi, kata saja. aku buatkan. tapi syaratnya satu buku resipi lah. kadang-kadang ada juga terma dan syarat yang aku tak faham sangat dalam dunia masakan ni. well, i learn how to cook from my dad, you know. eh, tercakap bahasa alien pula. sungguh tak ada kena mengena dengan tajuk aku hari ini. satu hari nanti mungkin aku rasa nak kahwin. tapi bukan sekarang. banyak lagi yang ingin aku lakukan. ya, kau mungkin akan cakap macam lepas kahwin tak boleh buat. betul. tapi aku lebih selesa menjadi bujang untuk merealisasikan impian aku yang tak adalah banyak mana. haha. tapi kalau mana-mana siapa-siapa yang ingin bergelar ibubapa muda silakan. aku malah menyokong. tapi kau janganlah paksa aku pula jadi yang sama. kita hidup pendirian kita lain-lain. sedang rupa pun lain-lain apatah lagi pendapat. dan jangan pula kau sangkal apa yang aku cakap. kau kena ingat. kita merancang tuhan menentukan. sebab Dia tahu yang terbaik. tapi secara peribadi aku masih belum ingin membicarakan soal nikah kahwin secara terbuka lagi. tapi siapa tahu esok lusa aku berubah fikiran. kita tak pernah tahu masa depan jadi jangan pernah persoalkan. aku cuma bicara rasa hati. bagi yang dah mahu berumahtangga tu, tak reti-reti nak bagi kad jemputan kat aku kah? haha. sampai sini dulu aku dan kisah kahwin mereka. babai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut