Selasa, 28 Disember 2010

Warkah Cinta Untuk Kekasih.


padamu kekasih,

ingatkah lagi kau pada mula-mula kita berjumpa? kau pakai baju kotak-kotak. berdiri kat seberang jalan sana. seorang. dan aku seorang di seberang jalan lagi satu. tiba-tiba kau melintas. dengan penuh macho. agaknya. kau datang berdiri di sebelah aku. soalan pertama. "bas nak pergi bandar dah pergi ke? maaf saya baru kat sini". terkezut mak sebab kau tanya tiba-tiba. atau sebab aku neves sangat? aku pun taktahu. biasalah, malu-malu. hikhik! aku jawab dingin. cover kejutan yang aku terkena tadi. "belum". ringkas saja. kemudian kau tanya aku banyak pulak soalan. dalam hati, cukup-cukuplah tanya. nasib baik kau comel. aku layan je. haha. bermula dari situ, setiap hari pada pukul 2 petang lepas solat zohor aku akan tunggu bas di tempat yang sama. sebab nak jumpa kau. walaupun sebenarnya aku bukanlah nak pergi mana pun. sungguh bermotif aku ni. bibit kemesraan pun mulai timbul antara kita. aku akui itu. kita pun dah tak jumpa kat stesen bas tu. aku pun penat kot hari-hari nak pergi situ. kalau kau dari awal minta nombor telefon aku kan senang. kenapa kau lambat sangat nak bertindak? setiap hari peti surat henpon aku dipenuhi dengan mesej-mesej dari kau. gembira tak hengat. tapi semuanya tak lama. hinggalah satu hari kau nyatakan hasrat kau nak jadi artis. kau minta aku tolong kau. dengan susah payah aku lakukan segala yang aku termampu untuk kau. dan hasilnya. hari ni kau dah cukup popular. tapi kau tinggalkan aku macam tu saja. ciskek! rupa-rupanya kau cuma jadikan aku boneka. sebenarnya dari awal lagi aku dapat rasa tapi aku kesian dengan kau tak ada siapa nak kawan. okay, aku cover. sekian. semoga kau berjaya dengan hidup kau.

p/s: cerita ini tak ada kena mengena dengan sesiapa yang berkait dengan hidup aku. cuma haritu aku dengar sinar fm. ade cerita macam ni. aku pun terasa nak buat satu. tapi aku rasa macam garapan aku tak berapa baik. apa kata kau tolong buat yang lebih hebat? haha. babai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut