Khamis, 23 Jun 2011

Kritik.

aku bukan tak boleh terima kritikan. aku okay. tapi sebelum kritik, bagi aku ruang untuk menjelaskan sesuatu. lepas tu kalau nak kritik, silakan. aku akan dengar aku akan terima. cuma yang aku tak boleh nak terima secara terus ialah kritikan tanpa penjelasan dari aku. aku sendiri suka dengar penjelasan dari orang. biar orang kata itu alasan, bagi aku keterangan, penjelasan itu penting. setiap benda yang berlaku pasti ada sebab. sekalipun nanti kalau aku kena bentangkan kertas kerja aku untuk projek tahun akhir dan pensyarah aku kritik aku tanpa aku ada ruang bersuara pun aku pasti akan tak puas hati. tapi aku tak puas hati pun lepas tu aku akan fikir, ya, betul apa yang mereka katakan. aku akan ambil semua yang baik dari kritikan yang aku terima. aku tahu bukan semua kritikan tu untuk menjatuhkan. tapi bila kerja, dan aku kena kritik, tu aku kena tahan. sebab bos bagi gaji. aku tahu. haha. aku pun tak bodoh. aku tahu realiti itu pedih. bukan semua bahagia. aku pun bukan lagi kanak kanak umur 12 tahun untuk orang beritahu apa yang baik, apa yang buruk. aku tahu bila aku perlu serius dan aku tahu bila aku boleh jadi diri sendiri. dan aku tak suka bila aku disamakan dengan orang lain. aku tak sama. aku bukan perempuan tipikal. AKU TAK. aku pun taktahu macam mana lagi nak terangkan. tak apalah. bukan semua orang percaya apa yang aku katakan. tak apa. aku bukan Tuhan nak tentukan kepercayaan kau. sekian. bai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut