Isnin, 6 Jun 2011

Mak.

aku ada seorang mak. sebab abah aku cuma ada seorang isteri. atau erti kata lain abah aku tak kahwin dua, tiga, atau empat. mak aku seorang jelitawan. sebab hidung dia mancung. sayang. aku tak ikut. kalau tak pasti wajah aku persis julia ziegler, paling tidak nora danish ke siti saleha ke. haha. berangan sungguh. suara dia. huiiiii~ memang kalah lah suara aku. dia wanita hebat. wanita bekerjaya. biar bukan usahawan tapi dia hebat sebab dia yang jadikan mereka jadi usahawan, jadi jurutera, jadi dokter. senang kata kalau otak kau tak mampu memproses maklumat tersebut, mak aku adalah seorang cikgu. cikgu bahasa inggeris. jadi jangan salahkan aku kalau bahasa inggeris aku tak pernah dapat B. sekian. haha. bragging. kegilaan utama mak aku adalah bag tangan dan kasut. macam aku. kami suka barang barang wanita. cuma mak lebih suka yang berjenama. kalau aku, aku suka lagi yang nampak cantik pada aku. biar tak ada jenama. tapi kalau ada jenama bonus lah kan. mak aku paling suka kalau dia nak pergi membeli belah aku ada. kalau aku ada, kalau boleh semua kompleks membeli belah dia nak lawat. hehe. sebab aku selalu bagi nasihat berguna untuk membeli belah tambah aku tahu jalan walaupun aku tak memandu. itulah gunanya Satelit Kedudukan Global atau GPS. haha. mak aku jenis orang yang sangat ambil berat tentang anak anaknya. lagi lagi soal masa depan. mesti kau nak cakap, semua mak macam tu. tapi mak aku lebih sikit. dia siap buat kajian kursus yang kami ambil. cari perspektif kerja. kat mana nak kerja. tempat praktikal aku tahun depan pun dia dah carikan. amekaw. begitu carrying (kata Adinda) sekali. mak aku adalah hebat sebab pagi pagi masak sarapan seorang diri (kalau dia tak kerja) kalaupun anak dara dia tak bangun tolong. dia boleh ukur berapa banyak air untuk cekodok walaupun waktu tu dia tak ada kat dapur. senang kata, mak aku memang hebat gila. wanita super kot. kalau nak cerita sayang, memang tak cukup satu dunia nak cerita. dia tengok gigi aku terabur, dia suruh aku pasang pendakap. dia taja. dia tengok aku tak ada laptop, dia bagi aku laptop dia baru beli. dia beli baru. sama macam telefon bimbit. dia tengok aku pakai yang murah, dia bagi yang dia punya yang skrin sesentuh. alasan taktau pakai. dia beli yang baru. tapi selalunya dia beli yang tangan kedua. sayang kan mak aku kat aku. komputer riba aku rosak, dia tanya, kursus aku sesuai pakai yang mana, tentu lah yang buah tu. dia kata, kumpullah duit, nanti boleh tambah sikit. dia tengok muka aku teruk, dia suruh beli simplysiti. terkejut mak nak. mahal tuuuuu. nasib baik tak beli lagi. haha. selalu kalau aku pergi belajar kat shah alam tu, dia pesan, jaga aurat. jangan lupa baca al-quran. ya mak. kakak buat. cuma bab yang aurat tu, sikit sikit lah ni. hehe. jadi, itulah cerita mak aku. panjang kan. aku tau korang tak baca. peduli apa aku. sekian dulu hingga waktu ini. nanti aku muat naik lagi. sekian. babai.

2 ulasan:

  1. aku baca.last2 sklai hang tipu mak hang noh.
    gatai nak laptop yg buah kedondong tu ja.

    BalasPadam
  2. tenkiu pete. aku manada tipu. tak elok tipu tipu ni. aku tipu sunat ja. hehe.

    BalasPadam

Pengikut